موزیک شاد

دانلود بهترین آهنگ های شاد ایرانی

موزیک شاد

دانلود بهترین آهنگ های شاد ایرانی

  • ۰
  • ۰

12 گوشی باریک ‌تر از آیفون 6 اپل - بخش اول


12 گوشی باریک‌تر از آیفون 6 اپل

با بخش بررسی موبایل مجله اینترنتی بیست ستون همراه شوید

امروزه کاربران دستگاه‌های هوشمند موبایلی به منظور خرید محصولی جدید توجه خاصی به جنبه‌های ظاهری و طراحی آن دارند. یکی از عواملی که طی چند سال اخیر به طرز چشمگیری از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفته مسئله‌ی مربوط به ضخامت بدنه‌ی دستگاه‌های هوشمند موبایلی است. در واقع هم‌اکنون مشخص شده که کاربران دستگاه‌های هوشمند و به ویژه کسانی که قصد خرید گوشی‌های هوشمند جدید را دارند به ضخامت بدنه‌ی این محصولات توجه خاصی خواهند داشت. کاربران همواره به دنبال گوشی‌هایی ظریف، باکیفیت و درعین‌حال مقاوم و پرکاربرد هستند.

بنابراین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های هوشمند نیز با درک این موضوع سعی در فشرده‌سازی هرچه بیشتر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های تولیدی خود داشته و با طراحی محصولاتی با ضخامت بدنه‌ی ناچیز منجر به جذب مشتری بیشتر و به مراتب فروش بیشتر محصولات خود می‌شوند. دراین‌بین یکی از شرکت‌هایی که از دیرباز به مسئله‌ی طراحی دقیق گوشی‌های هوشمند خویش توجه خاصی داشته کمپانی اپل محسوب می‌شود.

ضخامت بدنه‌ی آیفون 5s اپل برابر با 7.6 میلیمتر بود و اپل در سال 2014 آیفون‌های جدید خود را با ضخامت‌های ناچیزتری میز عرضه نمود. هم‌اکنون بدنه‌ی آیفون 6 اپل با صفحه نمایش 4.7 اینچی خود ضخامتی معادل با 6.9 میلیمتر و بدنه‌ی آیفون 6 پلاس اپل با صفحه نمایش 5.5 اینچی خود ضخامتی برابر با 7.9 میلیمتر را دارد؛ اما به نظر شما هم‌اکنون چه گوشی‌های هوشمند دیگری وجود دارند که بدنه‌ی آن‌ها ضخامتی کمتر از 6.9 میلیمتر را خواهد داشت؟ ما در این مقاله 12 گوشی هوشمند مختلف را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که این 12 محصول از بدنه‌ای فوق‌العاده باریک با ضخامتی کمتر از 6.9 میلیمتر بهره‌مند هستند.

شایان ذکر است که این مقاله طی دو بخش جداگانه خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد و در هر بخش ما به معرفی شش گوشی هوشمند ظریف و بهره‌مند از بدنه‌ی با ضخامت کمتر از 6.9 میلیمتر خواهیم پرداخت؛ بنابراین با مجله‌ی بیست ستون و مقاله‌ی اختصاصی ما همراه باشید.

 

1. گوشی هوشمند گلکسی آلفای سامسونگ (samsung galaxy alpha)


کمپانی سامسونگ هم یکی دیگر از کمپانی‌های بزرگ و فعال در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که به تازگی توجه خاصی در زمینه‌ی تولید دستگاه‌های هوشمند ظریف با بدنه‌ای نازک داشته است. گوشی هوشمند گلکسی آلفای این کمپانی با بدنه‌ای به ضخامت 6.7 میلیمتر یک نمونه از محصولات ظرفیت و باکیفیت این شرکت کرده‌ای محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری این محصول تا حد زیادی شبیه به سری محصولات گلکسی s سامسونگ بوده و جنس بدنه‌ی اصلی آن ترکیبی از مواد پلاستیکی و آلومینیومی در نظر گرفته شده است. گلکسی آلفای سامسونگ از صفحه نمایشی 4.7 اینچی با وضوح تصویر اچ دی و از نوع super amoled بهره‌مند است. سایر خصوصیات و ویژگی‌های بارز این گوشی هوشمند شامل مواردی همچون حس‌گر دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی، سیستم روی یک چیپ اگزینوس 5430 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای، رم 2 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی و باتری 1860 میلی‌آمپر ساعتی می‌شوند.

 

 2. گوشی هوشمند گلکسی a5 سامسونگ (samsung galaxy a5)


گوشی هوشمند گلکسی a5 سامسونگ هم با بدنه‌ای به ضخامت 6.7 میلیمتر از آیفون 6 اپل باریک‌تر بوده و د عین حال از صفحه نمایش بزرگ‌تر و 5 اینچی نیز بهره‌مند است. صفحه نمایش 5 اینچی این گوشی هوشمند از نوع super amoled بوده و وضوح تصویر اچ دی را به همراه دارد. شایان ذکر است که سامسونگ در طراحی بدنه‌ی این محصول از مواد فلزی و باکیفیت استفاده کرده است.

گوشی هوشمند گلکسی a5 سامسونگ حس‌گر دوربینی 13 مگا پیکسلی را در مجموعه‌ی دوربین اصلی خویش جاسازی کرده و حس‌گر دوربین جلو یا اصطلاحا سلفی آن سنسوری 5 مگا پیکسلی است. سیستم رو یک چیپ به کار گرفته شده در این محصول هم تراشه‌ی سیستمی اسنپدراگون 410 کوالکام با پردازنده‌ای چهار هسته‌ای و مبتنی بر هسته‌های cortex a53 است که عملکرد بسیار روان و مناسب را برای دستگاه به همراه دارد. از سایر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به مواردی همچون رم 2 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقاء از طریق اتصال رم جانبی، سیستم عامل اندروید 4.4 کیت‌کت و باتری 2300 میلی‌آمپر ساعتی اشاره داشت.

 

3. گوشی هوشمند گلکسی a7 سامسونگ (samsung galaxy a7)


گوشی هوشمند گلکسی a7 باریک‌ترین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که تاکنون از سوی کمپانی سامسونگ طراحی و ساخته شده است. ضخامت بدنه‌ی این گوشی تنها معادل با 6.3 میلیمتر بوده و طول و عرض بدنه‌ی آن به ترتیب 151 و 76.2 میلیمتر هستند. این گوشی هوشمند که محصولی برتر در گوشی‌های هوشمند سری a سامسونگ به شمار می‌رود از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی و از نوع super amoled بهره‌مند بوده که توسط پنل محافظ گوریلاگلاس 4 پوشیده شده است.

سیستم روی یک چپی به کار گرفته شده در این محصول هم تراشه‌ی سیستمی 64 بیتی اسنپدراگون 615 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و مبتنی بر هسته‌های cortex a53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. رم 2 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقاء از طریق اتصال رم جانبی، حس‌گر دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت تصویربرداری فول اچ دی، حس‌گر دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی و باتری 2600 میلی‌آمپر ساعتی سایر خصوصیات و ویژگی‌های بارز و اصلی این محصول را شامل می‌شوند.

 

 4. گوشی هوشمند گلکسی s6 سامسونگ (samsung galaxy s6)

 

همچنین بخوانید: بررسی هارد درایو سیگیت Backup Plus Slim


پرچمدار جدید سامسونگ هم از نظر ضخامت تقریبا هم ضخامت با آیفون 6 اپل است. این گوشی هوشمند بدنه‌ای با ضخامت 6.8 میلیمتر را به همراه دارد و کیفیت ساخت آن از هر نظر فوق‌العاده است. گوشی هوشمند گلکسی s6 سامسونگ هم‌اکنون به عنوان داغ‌ترین و جالب توجه‌ترین گوشی هوشمند معرفی شده در سال 2015 محسوب می‌شود. سامسونگ این بار برخلاف همیشه در طراحی پرچمدار جدید خود از بدنه‌ای کاملا فلزی استفاده کرده که در هر دو سمت خود توسط پنل‌های گوریلاگلاس 4 پوشیده شده‌اند. این موضوع سبب شده که میزان مقاومت و پایداری بدنه و صفحه نمایش این گوشی هوشمند در قبال عواملی همچون خراشیدگی و ضربه فوق‌العاده افزایش یابد.

سامسونگ پرچمدار جدید خود را به صفحه نمایشی 5.1 اینچی و از نوع super amoled با وضوح تصویر qhd تجهیز ساخته که تراکم پیکسلی برابر با 577 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. سیستم روی یک چیپ به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند هم از دیگر نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود. سامسونگ در این محصول از تراشه‌ی سیستمی اختصاصی اگزینوس 7420 استفاده کرده که اولین تراشه‌ی سیستمی و موبایلی بهره‌مند از تکنولوژی ساخت 14 نانومتری به شمار می‌رود. سایر مشخصات و ویژگی‌های این محصول شامل مواردی همچون حس‌گر دوربین اصلی 16 مگا پیکسلی، حس‌گر دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی، رم 3 گیگابایتی و باتری 2550 میلی‌آمپر ساعتی می‌شوند. به منظور بررسی دقیق‌تر گوشی هوشمند گلکسی s6 سامسونگ می‌توانید مقاله‌ی با عنوان "بررسی دقیق‌ تر گوشی گلکسی s6 سامسونگ" را مطالعه کنید.

 

5. گوشی هوشمند اسند p7 هوآوی (huawei ascend p7)


ضخامت بدنه‌ی پرچمدار جدید کمپانی چینی هوآوی برابر با 6.5 میلیمتر است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی و از نوع ips lcd بهره‌مند است که توسط پنل محافظ گوریلاگلاس 3 پوشش داده شده است. طول و عرض این گوشی هوشمند نیز به ترتیب برابر با 139.8 و 68.8 میلیمتر در نظر گرفته شده است.

گوشی هوشمند p8 کمپانی هوآوی از حس‌گر دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی، حس‌گر دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی، تراشه‌ی سیستمی اختصاصی hisilicon kirin 910 با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای، رم 2 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقاء و باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است. این گوشی هوشمند هم‌اکنون پرچمدار کمپانی هوآوی محسوب می‌شود.

 

 6. گوشی هوشمند p8 هوآوی (huawei p8)

 

همان‌گونه که می‌دانید کمپانی هوآوی چندی پیش به طور رسمی از پرچمدار سال 2015 خود یعنی گوشی huawei p8 رونمایی کرد. بدنه‌ی این گوشی هوشمند در ابعاد 6.4*72.1*144.9 میلیمتر طراحی شده، بنابراین ضخامت آن معادل با 6.4 میلیمتر است.

صفحه نمایش به کار گرفته شده در پرچمدار جدید هوآوی نمایشگری 5.2 اینچی و از نوع ips lcd است. متاسفانه هوآوی همچنان به استفاده از صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر qhd اعتقادی نداشته و در پرچمدار جدید خویش نیز از نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ دی استفاده کرده است. نمایشگر این محصول توسط پنل گوریلاگلاس 3 محافظت شده. از این نظر مقاومت خوبی در قبال خراشیدگی و ضربه به همراه دارد.

حس‌گر دوربین اصلی به کار گرفته شده در گوشی huawei p8 سنسوری 13 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده که قابلیت‌های فوق‌العاده منحصربه‌فرد و اختصاصی را به همراه دارد. حس‌گر دوربین از نوع wrgb معرفی شده و بنا به ادعای هوآوی عملکرد آن در شرایط کم‌نور بودن محیط فوق‌العاده بهینه‌سازی شده و مطلوب خواهد بود. تراشه‌ی سیستمی این محصول چپیست hisilicon kirin 930 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و مبتنی بر هسته‌های cortex a53 و cortex a53e در نظر گرفته شده است. حس‌گر دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی، سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 5.0 آب‌نبات‌چوبی، رم 3 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل ارتقاء از طریق اتصال رم میکرو اس‌دی (micro sd) و باتری غیرقابل جداسازی 2680 میلی‌آمپر ساعتی هم سایر خصوصیات و ویژگی‌های پرچمدار جدید هوآوی را تشکیل می‌دهند.

دوستان عزیز همان‌گونه که اشاره داشتیم این مقاله طی دو بخش مجزا خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد. در این لحظه بخش اول این مقاله با معرفی شش گوشی هوشمند بهره‌مند از بدنه‌ای باریک‌تر از بدنه‌ی آیفون 6 اپل (کمتر از 6.9 میلیمتر) به پایان می‌رسد. مطمئنا با یاری شما عزیزان به زودی بخش دوم این مقاله نیز خدمت شما ارائه خواهد شد.

منبع: www.bistsotoon.com

 


  • ۹۷/۰۸/۲۶
  • محمد کربلایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی